Представи си онова, което е твърде хубаво, за да е истина!!! - Представяй си го всяка сутрин, всеки миг :)

Thursday, October 14, 2010

Урок по обслужване на клиенти

Хареса ми в Positive Spirit

Най-ценния урок за обслужване и задоволяване на клиентските нужди и желания научих от таксиметров шофьор.  Мотивационните говорители вземат хиляди долари, за да предадат такъв тип уроци на висшите мениджъри и служители. На мен ми струваше 12 долара – цената на таксиметровия курс.


Летях до Далас с една единствена цел – да се отзова на обаждане на клиент. Времето беше в основата на моя план, който се изчерпваше с бърз курс от летището до клиента, свършваме работата и бърз курс обратно към летището. Когато излязох извън терминала пред мен се появи безупречно чиста кола. Шофьорът побърза да ми отвори задната врата и се увери, че съм се разположил удобно преди да я затвори. Докато заемаше мястото си зад волана ми обърна внимание към вестника Уол Стрийт Жърнал, който стоеше сгънат на съседното място и предназначен за моя употреба.


След това ми показа няколко различни компакт диска и ме попита каква музика би ми било приятно да слушам докато пътуваме. Цялото това отношение ме притесни сериозно и аз скришно се огледах за някоя скрита камера (сигурно и вие на мое място бихте постъпили така). Наистина не можех да повярвам, че получавам такова обслужване. Казах на таксиметровия шофьор: „Очевидно се гордеете с работата си изключително много. Предполагам, че зад това се крие доста интересна история!“ „Можете да бъдете сигурен“ – отговори той. „Преди работех в Корпоративна Америка. Но се уморих да мисля, че най-доброто на което съм способен, там никога няма да е достатъчно добро. Затова реших да намеря нишата в моя живот, в която да се чувствам горд да дам най-доброто на което съм способен. Знам, че никога няма да бъда ракетен конструктор, но много обичам да карам коли, да бъда на разположение, да се чувствам така, сякаш съм работил добре цял ден и съм свършил чудесна работа. Направих преоценка на моите лични умения и качества и …станах шофьор на такси.

Едно нещо съм научил със сигурност: за да съм добър в бизнеса, просто трябва да отвърна на очакванията на моите клиенти. Но за да съм изключителен, незабравим, аз трябва да надхвърля тези очаквания и то многократно! Харесвам както звученето, така и възвращаемостта на това да бъдеш изключителен. По-добре е от това, просто да бъдеш както всички останали!“
Дали оставих бакшиш? Можете да бъдете сигурни!
разказано от Пети Паркър

No comments: